Forum about Teacher ads - High school
- Optional filter -
Text search :
Your school hasn't got its own website yet ? Click here to create one
It's easy, it's free! [advantages]  -  [help]

modify delete 98959 - from Stella (USA) - 2014-07-03
High school : "French teacher looking for correspondance/pen pal opportunity for high schoolers"

I am a high school French in Maine, USA. My students are between 14-18 years old and are in their second or third year of learning the French language. I am looking for a class of high students in a French-speaking area to communicate with via pen-pal letters/emails. My students would like to write letters in French as they are learning the language, but they could also write partially in English as well so that both groups could practice a second language.

Je suis professeur de français à un lycée dans l’état de Maine, aux Etats-Unis. Mes élèves ont entre 14 et 18 ans et ils apprennent la langue française depuis 2 ou 3 ans. Je cherche des correspondants français (ou francophones) qui sont aussi au lycée comme mes élèves. Les élèves veulent bien écrire des lettres/des mails en français, mais avec la possibilité d’écrire en anglais aussi (si les élèves francophones cherchent à améliorer leur anglais aussi) N’hésitez pas de me contacter !

98959 -
modify delete 103940 - Reply from Jérôme (France) - 2015-06-11

Bonjour,
Merci de me dire si vous seriez intéressé pour faire un échange avec la france ( Paris/Versailles ).
Bien à vous.
Jerome.

98959 -
modify delete 103393 - Reply from Tony (France) - 2015-04-06

Hello, my name si Tony, I am a french student in 12th grade in an international high school and I am looking for an exchange partner for next year in order to improve my english. Thank you very much.

98959 -
modify delete 102262 - Reply from Joelle (France) - 2014-12-01

hi ! my name is Joelle. I'm 18 years old, I do an LEA degree but I'm interested with the "exchange". I think it can be fun to help you're students and it permits me to improve my english skills.

If you're interested, send me an email. Bye :)

98959 -
modify delete 101518 - Reply from Séverine (Belgium) - 2014-10-18

Bonjour,

je suis intéressée par votre annonce. J'enseigne l'anglais dans une école secondaire du sud de la Belgique. J'ai une classe de 25 étudiants entre 14 et 15 ans qui souhaite correspondre avec des étudiants anglophones. Avez-vous déjà trouvé une école avec qui collaborer? Merci, à bientôt! Séverine

98959 -
modify delete 101413 - Reply from Margot (France) - 2014-10-12

Hello! I'm Margot, I'm 15 and I'm french.. I want to enrich my English, and for that I would talk with one students, if is posible. Thank's for your anwkser :)

bye

98959 -
modify delete 100092 - Reply from nadine (France) - 2014-08-28

Bonjour,
je viens de lire votre annonce et je serais interessée moi aussi par un échange de lettres entre élèves américains et français. J 'ai des élèves de 12 à 16 ans mais je souhaite travailler avec des élèves du même âge que les votres ( donc des 3èmes plutôt ). Je suis professeur d'anglais dans un collège privé ( Les Maristes ) du sud est de la France; Si vous cherchez toujours quelqu'un ce sera avec plaisir:-)
Cdt,

Nadine

98959 -
modify delete 99100 - Reply from Clarisse (France) - 2014-07-12

Hello, I'm an english teacher in a high school in the south of France, in Tarbes near Lourdes, and I'd love to start a correspondance between my students and yours! Send me an e-mail please ! Clarsent@gmail.com I hope to read you soon, Clarisse.

Forum about Teacher ads - High school - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
if any remark / question, please contact the webmaster:

https://StudentsOfTheWorld.info