Forum about Teacher ads
- Optional filter -
Text search :
Your school hasn't got its own website yet ? Click here to create one
It's easy, it's free! [advantages]  -  [help]

modify delete 41439 - from Madeline (USA) - 2011-10-04
: "English pen pal exchange"

I am trying to create an English pen pal exchange (by mail) for my students aged 9-11. I would like to have the children exchange letters with English speaking or practicing students from many different countries. I have about 300 students so need many replies! Please let me know if you are interested.

41439 -
modify delete 46754 - Reply from Ellen (USA) - 2012-09-13

I have 17 2nd graders who would love to correspond with your class

41439 -
modify delete 42820 - Reply from sukran (Turkey) - 2011-12-28

Hi! I'm an English teacher in Turkey, with students of 4th, 6th and 7th grades, 10 - 13 ages. I would prefer pen friendship first by letters, because all of these children haven´t got internet at home, and it would be a multidimensional, more beautiful, and effective experience for them. Then they can communicate in class where there are computers.

41439 -
modify delete 41857 - Reply from BEN (France) - 2011-10-18

Hi,

I'm a french teacher. My pupils are 10. They learn english from 2 years. In the class there are 24 pupils. We are looking for a class in USA to send letters, mails and make video conference using skype.
If you are interested contact me.
benouzze@hotmail.com
Best regards.

BEN

41439 -
modify delete 41567 - Reply from Mathilde (France) - 2011-10-06

Bonjour,

Je suis enseignante en école élémentaire. Je suis en France, proche de la grande ville de Lille (Nord de la France), et à moins de 250Km de notre capitale, Paris. Mes élèves ont 10 ans en moyenne. Ils sont en CM2, c'est à dire notre dernière année de scolarité avant le collège. J'ai trois classes de 23 élèves.
Ils étudient l'anglais depuis 3 ans.

L'an edrnier, j'ai pu correspondre avec un professeur anglais (et sa classe). Elle se trouvait à Stanford. Nous avons échangé des lettres, des mails et même fait des conversations avec Skype (conversation en direct). Cela a été très riche pour les élèves et très motivant.

J'aimerais retrouver à nouveau un correspondant pour cette année.

Si vous voulez prendre contact, n'hésitez pas.

J'espère à bientôt.

Mathilde

41439 -
modify delete 41452 - Reply from Céline (France) - 2011-10-05

I'm very interesting by your projet. I've got 29 students. They are 9 to 11. I live in France near Paris. See you soon.

Forum about Teacher ads - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
if any remark / question, please contact the webmaster:

https://StudentsOfTheWorld.info