Forum about Teacher ads
- Optional filter -
Text search :
Your school hasn't got its own website yet ? Click here to create one
It's easy, it's free! [advantages]  -  [help]

modify delete 38093 - from Vicki (USA) - 2011-02-07
: "On cherche des correspondants francophones."

J'enseigne le français à une classe des 15 élèves qui sont scolarisés à domicile. Ils sont âgés de 9 à 16 ans; la plupart de la classe a de 9 à 13 ans. Ils sont à un niveau débutant en français. On aimerait correspondre avec des élèves en français et en anglais pour apprendre quelquechose de la vie en France ou autres pays francophones. On habite en Montana, aux E-U. Il fait froid, et on a besoin d'un distrait!

38093 -
modify delete 39164 - Reply from florence (France) - 2011-06-29

Bonjour

A la rentrée de septembre j'aurai mes nouvelles classes de la 6ème à la 3èmé donc de 11 à 15 ans . Veux tu que nous fassions correspondre une de mes classe avec tes elèves ? Je suis dans le sud de la France là ou il fait chaud !!! Réponds moi .

38093 -
modify delete 38990 - Reply from isabelle (France) - 2011-06-14

Hello,
my name is Isabelle DURASTEL. I teach English in primary school and Junior high in the South of France, near Toulouse. For next September I plan to start an exchange with an English speaking school . If you are interested, please let me know. I'll be happy to correspond with the teachers first, in order to think about the best ways to create this "twinning". Hope to read from you soon.

Isa.

38093 -
modify delete 38644 - Reply from khemal (Benin) - 2011-04-12

Bonjour c'est en faisant des recherche sur le net que j'ai lu votre annonce de correspondance .En effet je suis professeur de français dans un collège de la ville de Djougou au nord du Bénin .Mes élèves seront contents de correspondre avec vos élèves si vous ne trouvez aucun gêne.
Cordialement

38093 -
modify delete 38370 - Reply from Annabelle (France) - 2011-03-06

Bonjour Vicki,
As-tu trouvé ce que tu voulais? Je suis prof de français dans un collège catholique, et mes élèves seraient aussi très heureux d'avoir des correspondants. Ils ont entre 12 et 15 ans.
Passe une bonne journée,
Annabelle

38093 -
modify delete 38215 - Reply from nathalie (France) - 2011-02-25

I'm really interested by your message. I'd like to find penpals for my students. In fact that would be up to you as for their age because I'm teaching to students of different ages. I've got a group of 26 students who have just started learning English this year and would like to improve their English and learn more about the American way of life. They could exchange both in English and French. what do you think? Answer me if you're interested to start an e-mail or letter relationship. Nathalie

Forum about Teacher ads - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
if any remark / question, please contact the webmaster:

https://StudentsOfTheWorld.info