Forum about Teacher ads
- Optional filter -
Text search :
Your school hasn't got its own website yet ? Click here to create one
It's easy, it's free! [advantages]  -  [help]

modify delete 132520 - from Pierre (France) - 2026-01-13
: "Looking for middle-school penpals in an English-speaking country"

Dear all,

My name is Pierre, and I teach English at the Franco-German middle- and high school in Strasbourg (France). I teach years 6, 7, 9, and 10, with roughly 30 students per class. Our students start learning English in year 6, but most of them are fluent in both French and German. Starting in year 7 all of them also learn an additional language, either Spanish or Mandarin Chinese.
I'd be very interested in finding some English-speaking penpals for my students (somewhere around 11-12 years old would be ideal, but a bit younger or a bit older would also work). We could exchange letters, maybe set up a chat for our students, or even collaborate on a project.

Don't hesitate to send me a message if you're interested!

Cheers,

132520 -
modify delete 132537 - Reply from Steve (Australia) - 2026-03-09

Hello,I'm Mr.steven from Australia.I have 12 years old child who want to learn french,can you teach him online,if yes then on which platform?

132520 -
modify delete 132536 - Reply from Clara (Sweden) - 2026-03-04

Bonjour,
je m'appelle Clara, je suis professeur de français dans une école suédoise près de Stockholm (Järna).
J'ai un groupe de 7 élèves de 12 ans qui ont commencé à apprendre le français cette année (klass 6) et qui sont motivés et créatifs. Ils parlent tous anglais.

Nous avons récemment travaillé sur des villes de France (et la ville de Strasbourg !)
Les élèves avaient préparés des exposés qui se sont révélés super aboutis et inspirants - j'ai donc pensé à leur trouver des correspondants pour continuer la découverte de la culture française. C'est ainsi que je suis tombée sur votre annonce.

Comme la fin de l'année approche déjà assez vite, l'idée serait peut-être d'imaginer un projet d'échange ponctuel sous la forme d'une vidéo.
Mes élèves pourraient travailler sur une présentation d'eux-même en français puis ajouter une présentation de la Suède (par exemple, ou autre, s'ils ont d'autres idées) en anglais, afin que vos élèves travaillent sur la partie anglaise.

Je ne les ai qu'une fois par semaine pendant 1h30, du coup si je commence le travail dès la semaine prochaine, nous pourrions imaginer vous envoyer une vidéo juste avant les vacances de Pâques.

N'hésitez pas à m'envoyer un email si ça vous semble intéressant :)
bien cordialement,
Clara

Forum about Teacher ads - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
if any remark / question, please contact the webmaster:

https://StudentsOfTheWorld.info