Forum about Teacher ads - Middle school
- Optional filter -
Text search :
Your school hasn't got its own website yet ? Click here to create one
It's easy, it's free! [advantages]  -  [help]

modify delete 131967 - from Suzanne (USA) - 2024-10-03
Middle school : "francophone pen friends wanted for 12 to 14 year old students"

I am a middle school French teacher in Wichita, Kansas, USA with 18 8th graders (13-14 years old) and 42 7th graders (12-13 years old) who hope to secure French speaking pen pals this school year. We hope to do our first exchange in November, another near the holidays, and at least one more in the spring. We prefer that our first exchange be by postal service, but my students do have email addresses. Thank you for your time and attention.

131967 -
modify delete 132487 - Reply from Anne-Solène (France) - 2025-11-28

Bonjour Suzanne,

Je viens de lire votre annonce qui date d'il y a 2 ans lorsque vous recherchiez des correspondants pour vos élèves.. Alors je tente ma chance ! Je suis enseignante dans un collège en France près de Verdun et mes élèves aimeraient correspondre avec des élèves anglophones. Si par hasard ce projet vous intéresse toujours, n'hésitez pas à me répondre !
Belle continuation à vous,

Anne-Solène

131967 -
modify delete 132313 - Reply from MG (France) - 2025-09-06

Hello, I'm really interested in exchanging letters. I've 120 students in Year 8 and they are 13 years old...
Let me know if you're still looking for penpals.
Thanks
Kindly.
gazal.manar@yahoo.fr

131967 -
modify delete 132079 - Reply from Lully (France) - 2025-01-02

Lully Kouyaté < lully.lingua@gmail.com>

17:41 (il y a 2 minutes)

À grodrigues
Hello,

My name is Lully and I teach English this year for two classes of 7th grade in a middle school in Alençon, Normandy France. They are 12 years old.

We would be delighted to hear from you and exchange with your students.

131967 -
modify delete 132001 - Reply from Pascale (France) - 2024-11-05

Bonjour Suzanne,
Je suis professeur d'anglais en France, dans une petite commune qui s'appelle Rougemont-le-Château en Franche-Comté. J'ai une classe de 25 élèves de 14 ans qui sont en troisième et qui aimeraient beaucoup échanger en français et en anglais avec des élèves américains de leur âge. Si tu penses que ça peut t'intéresser, n'hésite pas à m'envoyer un message!
A bientôt!
Pascale

Forum about Teacher ads - Middle school - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
if any remark / question, please contact the webmaster:

https://StudentsOfTheWorld.info