Forum about Teacher ads
- Optional filter -
Text search :
Your school hasn't got its own website yet ? Click here to create one
It's easy, it's free! [advantages]  -  [help]

modify delete 122202 - from Kelly (USA) - 2018-06-21
: "Prof de français à Los Angeles à la recherche des correspondants canadiens"

Bonjour!

J’enseigne le français comme langue étrangère à Los Angeles. J’ai des étudiants de 14 à 18 ans. Je suis à la recherche des classes de français au Canada qui voudraient correspondre en frnaçais avec mes étudiants.
Le but de nos échanges sera de pratiquer le français écrit (envoi des méls) et oral (par vidéo ou skype) et de faire connaître nos pays aux correspondants.

Répondez si cette proposition vous intéresse. Merci.
Kelly

122202 -
modify delete 122741 - Reply from agnes (France) - 2018-08-04

HI,

I am looking to start a language exchange with an American or English school in any parts of THE world This could commence with a PenPal letter exchange then could lead to a visit with the partner school. Below is the profile of our new school.
Our school is located in Paris a middle school of 960 pupils with a huge park and football grounds ...(Remember we are ghe world 's champions...).Wed like to creat a li nk and an exchange wih aùarican canadian australian or english school.Looking forard to hearing from you. Agnès

122202 -
modify delete 122328 - Reply from Pierre (France) - 2018-07-04

Bonjour,
Je suis enseignant en France (et non au Canada) dans un petit établissement où nos élèves sont très intéressés par la mise en place d'un échange à la fois par mails et skype ainsi que de rencontre avec des étudiants aux USA. Nous avions par le passé un échange avec un autre lycée qui s'est arrêté suite au départ de l'enseignant américain et nous aimerions poursuivre ces expériences. Si l'idée de mettre en place cela un peu plus loin que le canada ;-) vous intéresse, n'hésitez pas à me contacter.
Pierre

122202 -
modify delete 122241 - Reply from Kelly (USA) - 2018-06-25

Bonjour Isabelle,

Je serais ravie d'organiser des échanges entre nos classes. Parlons-en plus par email. Mon adresse email est ktutko@bmhs-la.org.

A bientôt, j'espère!
Kelly

122202 -
modify delete 122216 - Reply from Isabelle (French Polynesia) - 2018-06-22

I know you are looking for Canadian students, yet I was wondering if we could set an exchange with our 2 schools. I teach English in French Polynesia and I would really like my students who are the same age as yours to share about their culture...and make a great use of their English.
The school is well equipped and we are not that far from you.
Do let me know if interested.
Kind regards
Isabelle

Forum about Teacher ads - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
if any remark / question, please contact the webmaster:

https://StudentsOfTheWorld.info