Forum about Teacher ads - Primary school
- Optional filter -
Text search :
Your school hasn't got its own website yet ? Click here to create one
It's easy, it's free! [advantages]  -  [help]

modify delete 121234 - from Rachel (USA) - 2018-04-05
Primary school : "Hi everyone"

My name is Rachel, I am a homeschool teacher to a couple of kids who would love to learn about different cultures including traditions, foods, religion, sports, etc..The age group is 8 to 10 year olds. Please let me know if there is anyone who would be interested.

121234 -
modify delete 125112 - Reply from Jocelyn (Great Britain) - 2019-01-10

Hi! I don't know if you're still looking for penpals but if so my daughter would love to write to your students by snail mail. She is 7 yrs old and in equivalent of Grade 1/2 at school. We live in Manchester, England. Hope to hear back.

121234 -
modify delete 121880 - Reply from Joanna (China) - 2018-06-06

We're interested. We live in China. our kids in aged from 6-13.

email.
zhang---zhe@hotmail.com

121234 -
modify delete 121387 - Reply from Anne-Marie Botha (South Africa) - 2018-05-03

Hi there

My little girl is looking for a pen pal. She is 8 years old. Kindly advise if one of your kids will be interested? She would love to do snail mail and experience the process of buying stamps at the post office and writing the address on the envelope. Not via e-mail or electronic communication.

Have a blessed day!
Anne-Marie

121234 -
modify delete 121262 - Reply from Mariane (Brazil) - 2018-04-09

Hello! I'm an English teacher in Brazil, my students are about 9 and 10 years old. We are really interested.

121234 -
modify delete 121257 - Reply from Martine (France) - 2018-04-08

Bonjour
Je suis enseignante d'une classe de CM2 de la région parisienne. J'ai le projet cette année de faire voyager mes élèves grâce à des cartes postales.
Le travail effectué en classe serait de trier ces cartes selon les continents, les pays, les régions. Recevoir des cartes est une façon d'aider les élèves à comprendre le monde qui les entoure, rendre les cours de géographie plus concrets, de permettre aux enfants de s'évader, surtout ceux qui ne sont jamais partis.
J'aurais pu passer par des moyens traditionnels (les livres, les atlas, internet...), mais j'ai choisi une façon plus ludique de connaître le monde en mettant en avant le côté humain.
Tous les élèves de la classe espèrent recevoir des cartes postales des quatre coins du monde, avec un petit message qui pourra éveiller leur curiosité.

Voici leur adresse:
ECOLE ELEMENTAIRE MARBEAU
Classe CM2 B - Martine LE BON
31 avenue Marbeau
94420 LE PLESSIS TREVISE
FRANCE

121234 -
modify delete 121239 - Reply from Lena (Russia) - 2018-04-06

Hello. I am an English teacher. I'm from Russia.I have 2 girls,which would like to have penpals and improve their English. I write you from one of the girl's account. Write back,if you are interested:-)

Forum about Teacher ads - Primary school - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
if any remark / question, please contact the webmaster:

https://StudentsOfTheWorld.info