Forum about Teacher ads - Primary school
- Optional filter -
Text search :
Your school hasn't got its own website yet ? Click here to create one
It's easy, it's free! [advantages]  -  [help]

modify delete 100246 - from Sarah (USA) - 2014-08-31
Primary school : "Primary American Students seeking French students with whom to Correspond 2014"

Bonjour! I am looking for correspondants (posted letters, postcards, video messages etc..)from any French speaking country who are about 8/9/10 years old. I have two classes of American students who are studying French. I have 18 students in each class for a total of 36 students. Would you be willing to exchange at least SIX letters this year? We love to practice our French and our handwriting all at once! We are looking for any class or classes from Canada, Senegal, Haiti, France... even the USA. As long as your students are at least at the beginning level of French. Merci Beaucoup d'avance! Sarah - French Teacher

100246 -
modify delete 108028 - Reply from georges (France) - 2015-09-23

Bonjour J'ai vu votre annonce qui date d'un an mais peut être aimeriez vous faire une correspondance avec une école française( 23 élèves de 8 à 10 ans).nous sommes dans le nord de la France dans un petit village et les enfants aimeraient beaucoup correspondre avec des élèves francophones d'un pays étranger.Merci de me répondre même en cas de réponse négative.
Cordialement
Georges

100246 -
modify delete 107123 - Reply from Hélène (France) - 2015-08-30

bonjour,

Je suis enseignante en France. J'ai une classe de Ce2-Cm1. J'ai 27 élèves. Nous apprenons l'anglais en deuxième langue. Nous aimerions effectuer une correspondance afin d'échanger sur la culture de votre pays, le système scolaire, la vie des élèves (en français et/ou en anglais).
Une correspondance par lettres, mails, Skype....
(J'enseigne l'anglais aussi dans une classe de CM1/CM2).
N'hésitez pas à me joindre.

Hélène

100246 -
modify delete 104525 - Reply from philippe (France) - 2015-07-21

Bonjour

Je suis enseignant dans une classe de 28 CM2 (10 ans) en milieu rural à 40 km de Paris. Je souhaiterais entretenir une correspondance avec une classe d'élèves francophones provenant d'un autre continent pour l'année scolaire 2015-2016.
Pour me contacter : philippe.dessalles@ac-versailles.fr.

Merci.

Ph.

100246 -
modify delete 101471 - Reply from mariama (Mali) - 2014-10-15

I 'm very interssing with your orffre

100246 -
modify delete 100405 - Reply from Pascale (France) - 2014-09-04

bonjour
j'enseigne l'anglais près de Paris, mais mes plus jeunes élèves ont 11 ans. est-ce que ça vous intéresse? Cordialement. Pascale

Forum about Teacher ads - Primary school - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
if any remark / question, please contact the webmaster:

https://StudentsOfTheWorld.info