Forum Petites Annonces des Enseignants
- Filtre optionnel -
Recherche d'un mot :
Votre école ne possède pas encore de site internet ? Cliquez ici pour en créer un
C'est simple et c'est gratuit ! [avantages]  -  [aide]


modifier supprimer 129082 - de Eva (USA) - 2021-07-03
: "Looking for international pen pals for 27 5th graders (ages 10-11)"

Would love to exchange letters, create a Padlet, and send packages to build multicultural relationships for my class. We will be writing in English, but would welcome any other language with it! So if your class is learning English, they can write to us in their native language and their English!


129082 -
modifier supprimer 129398 - Réponse de Aurélie (France) - 2021-09-08

Hello,
I'm currently teaching two classes of 6th graders and I would love my students to have pen pals. They're learning English as a foreign language and we would send letters first (and then move on to postcards/ videos... you name it).
Let me know if you are interested!
Aurélie

129082 -
modifier supprimer 129362 - Réponse de chrystelle (France) - 2021-08-31

hello
I am a french teacher near PARIS
I have 27 students ( 9/10 years old) and we would start pen pals this year with your students
Are you always interested?
good bye

129082 -
modifier supprimer 129299 - Réponse de Safa (France) - 2021-08-23

Bonjour,
je suis enseignante en région parisienne. Mes élèves ont entre 10 et 11 ans. Je serais très intéressée par une correspondance. Si vous êtes tentée ce serait avec un grand plaisir 🙂
Hello,
I am a teacher in the Paris region. My students are between 10 and 11 years old. I would be very interested in a correspondence. If you are tempted it would be with great pleasure 🙂

129082 -
modifier supprimer 129152 - Réponse de Bayle (France) - 2021-07-29

Bonjour.
Je suis enseignante en France, avec des élèves de 10/11 ans. Ils sont débutants en anglais. J'aimerais que ma classe corresponde avec une classe d'élèves anglophones du même âge, pour les motiver dans leur apprentissage de l'anglais.Nous habitons à la campagne.

129082 -
modifier supprimer 129110 - Réponse de Estelle (France) - 2021-07-11

Hello,
I’ m a French teacher with children 9-10 aged (cm1 in France). We will make a project « around the world » the next year, and I would like to found a class in USA to correspond, exchange ways of life, share a Padlet maybe…
Are you ok for this ?
Thank you !
Estelle



annonces gratuites cours particuliers, garde enfants...

Forum Petites Annonces des Enseignants - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
pour toute remarque / question, merci de contacter le webmaster :

https://StudentsOfTheWorld.info