Forum Petites Annonces des Enseignants - Coll�ge
- Filtre optionnel -
Recherche d'un mot :
Votre école ne possède pas encore de site internet ? Cliquez ici pour en créer un
C'est simple et c'est gratuit ! [avantages]  -  [aide]

modifier supprimer 131832 - de Heidi (Canada) - 2024-08-21
Coll�ge : "Core French Students in Grade 6/7 Looking for Pen-pals"

Hello et bonjour!

I am looking for a teacher somewhere in Canada that is also teaching Core French and who would like to have their students do a pen-pal activity throughout the year (maybe 2-3 real snail mail letters every few months). We could exchange real letters with drawings and little souvenirs, and could also send videos that showcase our school, etc.
I have about 25 students in Grade 6/7 (low level of French, but interested in practising their basic French skills).
If you are interested, please reply :-)
Heidi

131832 -
modifier supprimer 131965 - Réponse de Ben (Thaïlande) - 2024-10-03

My 5th graders want to write and learn from pen friends. There are three classes. There are about 20 students in each class. Feel free to write if you're interested

131832 -
modifier supprimer 131874 - Réponse de CHRYSTELLE (France) - 2024-08-31

Hello
I have 22 students who have 8 and 10 years old. Our school is next to Paris. Are you interested ? Please send me a message by mail
See you soon

131832 -
modifier supprimer 131850 - Réponse de Sylvain (France) - 2024-08-27

Bonjour,
Je suis enseignant en France avec des élèves de 11 à 14 ans.
Je suis interessé par votre projet de correspondance scolaire. Il me semble que mes élèves (qui ont un petit niveau d'anglais) pourraient vous écrire en anglais et vous pourriez répondre en français. Nous pourrions échanger sur notre culture (nourriture, loisirs, école...)
Si le projet vous parait intéressant, je serai heureux de vous donner plus de détails.
Cordialement,
Sylvain

annonces gratuites cours particuliers, garde enfants...

Forum Petites Annonces des Enseignants - Coll�ge - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
pour toute remarque / question, merci de contacter le webmaster :

https://StudentsOfTheWorld.info