Forum about Teacher ads
- Optional filter -
Text search :
Your school hasn't got its own website yet ? Click here to create one
It's easy, it's free! [advantages]  -  [help]


modify delete 126637 - from Justine (France) - 2019-10-01
: "Recherche correspondants à travers le monde"

Bonjour,

Au sein de notre établissement, nous avons créé un club de correspondances. Nous avons une dizaine d'élèves entre 11 et 15 ans à la recherche de correspondants pour l'année. L'idée étant avant tout d'échanger par le biais de lettres, de mails ou encore de vidéos sur le quotidien des enfants. Par la suite, nous voulons peut être développer un projet "humanitaire" dans le cadre de cet échange.

Nous comptons sur vous :)

Hello,

At our establishment, we have created a club of correspondences. We have about ten students between the ages of 11 and 15 looking for penpals for the year. The idea is primarily to exchange through letters, emails or videos about the daily lives of children. Subsequently, we may want to develop a "humanitarian" project as part of this exchange.

We are counting on you :)


126637 -
modify delete 126806 - Reply from Mor (Senegal) - 2019-10-24

Bonjour Monsieur j'ai vu votre annonce sur internet et je suis vraiment interéssé pour une correspondance.
En effet je suis le chargé des affaires des affaires exterieurs d'un etablissement se trouvant au Senegal dans la banlieue de Dakar. C'est une ecole avec plusieurs classes du CI a la Terminal. Dans le niveau primaire nous avons besoin d'ouverture avec d'autres cultures; horizons entre autres. Et nous serons encganté de correspondre avec vos eleves dans beaucoup de domaines.

126637 -
modify delete 126670 - Reply from Margarita (Belarus) - 2019-10-05

Hello!
I'm a teacher of very active pupils (12-13 years old) who wish to write letters to people from other countries. They are interested in different cultures.
Don't hesitate to write if you find it interesting.
loigan2@gmail.com




Forum about Teacher ads - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
if any remark / question, please contact the webmaster:

https://StudentsOfTheWorld.info