Forum about Teacher ads
- Optional filter -
Text search :
Your school hasn't got its own website yet ? Click here to create one
It's easy, it's free! [advantages]  -  [help]


modify delete 114208 - from mohamed (Morocco) - 2016-10-30
: "correspondance"

Bonjour
Nous sommes une école privé à Fes (Maroc) et nous voudrions établir des liens avec des établissements de France, Grande Bretagne et Canada en vue de partage de connaissances et échange culturel.
Merci


114208 -
modify delete 116027 - Reply from Hamidah (USA) - 2017-05-12

My name is Hamidah Sharif-Harris and I am the leader of a children's book club in the USA. Our students read stories about children around the world. We are reading about Morocco and would like to establish a pen pal relationship with students ages 6 to 10 in Morocco. We would like to send letters from your students to our book club members here in the USA. Can you ask a few students to write a letter to us? We would love to know what sports they like? What do they enjoy doing for fun? What is their favorite food? What is their favorite subject in school? Also if they would like to include pictures or drawings that would be great! I hope to hear from you soon. Thank you very much.
Hamidah Sharif-Harris, EdD

114208 -
modify delete 114354 - Reply from Marie-Noël (Canada) - 2016-11-09

Bonjour à vous,
J'enseigne dans une classe de secondaire 1 à Montréal au Canada. J'ai 16 élèves âgés entre 13 et 15 ans. Mes élèves ont des difficulté d'apprentissage comme la dyslexie et la dysorthographie. Nous aimerions correspondre par courriel.

Au plaisir,
Marie-Noël

114208 -
modify delete 114291 - Reply from imen (Tunisia) - 2016-11-05

bonjour!je suis enseignante de français, j'exerce dans un collège j'aimerais entamer une expérience de jumelage entre des élèves tunisiens et des élèves qui parlent le français de partout dans le monde! merci de me contacter très prochainement pour un éventuel échange!

114208 -
modify delete 114238 - Reply from Laurie (Canada) - 2016-11-01

Bonjour!
Moi et une autre enseignante voudrions faire un échange de courriel avec une autre classe dans le monde.




Forum about Teacher ads - (c) Etudiants du Monde / Students of the World
if any remark / question, please contact the webmaster:

https://StudentsOfTheWorld.info